بازاریابی و فروش تلفنی

بازاریابی و فروش تلفنی

بازاریابی و فروش تلفنی

 

بازاریابی و فروش تلفنیفروش تلفنی در ورود به سال ۲۰۱۷ با وجود این همه ابزار ارتباطی و شبکه های اجتماعی برترین و معتبرترین روش بازاریابی به شمار می رود مهم ترین دلیل برتری این روش کسب اطمینان مشتری از معتبر بودن دفتر شرکت یا موسسه به دلیل داشتن یک شماره ثابت است. امروزه بازاریابی و فروش تلفنی، از رایج‌ترین تکنیک‌های فروش در بازاریابی است.

 

سوال کنید و گوش دهید

در این روش فروشنده با استفاده از تلفن با مشتری ارتباط برقرار می‌کند و با در اختیار گذاشتن اطلاعات لازم درباره‌ کالا ویا خدمات مورد نظر، سعی می‌کند مشتری را برای خرید کالا و خدمات متقاعد کند .پیشنهاد میشود سوال کنید و گوش دهید تا اینکه فقط حرف بزنید و این نتیجه بخش تر است.

 

فواید استفاده از تلفن در روابط کاری:

• راحتتر.

• سریعتر.

• آسانتر.

• در وقت صرفهجویی میشود.

• در پول صرفهجویی میشود.

• شما در ارتباط نگه میدارد.

• به شما کمک میکند بر امور مسلط باشید.

• شما را به روز نگه میدارد.

 

 

اپلیکیشن رایگان فروش تلفنی و حضوری

 

خوشایندی مشتری+ خوشایندی کسب

از آنجا که این روش برای مشتری راحت تر و قابل اطمینان تر از روشهای دیگر است . جالب است بدانید فقط در یک سال ۱۸۲۰۰۰۰۰ مشتری به خاطر خدمات ضعیف تلفن از دست رفتند. پس لازم است حرفه ای قدم بردارید. و این حرفه پولساز و در عین حال مشکل را خوب یاد بگیرید .تا به عنوان یک رقیب در بازار معرفی شوید. در ادامه به نکاتی اشاره می شود که لازم است بر آنها تمرکز بیشتری داشته باشیم .

 

متقاعد کردن هنر یک بازاریاب تلفنی است

اگرچه این روش بسیار کارآمد و پُرسود است و یک بازاریاب تلفنی آموزش‌دیده و ماهر، قادر است درآمد خوبی را نصیب شرکت کند؛ اما بازاریابی تلفنی کار آسانی نیست، چون شما با کسی صحبت می‌کنید که او را نمی‌شناسید و حتی نمی‌بینید؛ ولی در عین حال باید او را متقاعد کنید تا از شما خرید کند!

تماس‌های تلفنی را با کلمات قدرتمند و تأثیرگذار شروع کنید

در مطالعه‌ای که برای افزایش میزان انعام پیش‌خدمت‌های یک هتل انجام شد؛ محققان از پیش‌خدمت‌ها خواستند که مکالمه‌ی خود را با لبخند و یک جمله‌ی مثبت (مثلا درباره‌ی وضعیت آب‌وهوای آن روز) شروع کنند. جالب است بدانید که همین کار ساده، انعام آنها را تا ۲۷٪ افزایش داد و این نشان می‌دهد که کلمات از آنچه که فکر می‌کنیم قدرتمندتر هستند.

 

فقط مساعل مثبت شروع کننده مذاکره باشد

هیچ‌وقت مکالمه را با صحبت درباره‌ی هوای بد، ترافیک یا مشغله‌ی زیادتان شروع نکنید. مثبت‌اندیش باشید و به هوای دلپذیر، تصمیم‌تان برای خوش‌گذراندن تعطیلات آخر هفته یا بُرد تیم مورد علاقه‌تان در مسابقه فکر کنید.

 

 

درباره‌ی رقیبان‌تان بدگویی نکنید

بزرگ‌ترین اشتباه در یک تماس تلفنی جهت بازاریابی و فروش این است که سعی کنید رقیبان خود را خُرد و کوچک کنید. تحقیقات نشان داده است هرگاه شما درباره‌ی کسی بدگویی کنید، مخاطب همان ویژگی‌های منفی را در خود شما می‌بیند. مثلا اگر بگویید رقیب‌تان بی‌کفایت و غیر‌ قابل ‌اعتماد است، مشتری بالقوه شما را بی‌کفایت و نالایق خواهد دید و نسبت به شما، اجناس و خدمات‌تان بی‌اعتماد می‌شود.

 

پس بهتر است هیچ‌وقت رقیبان خود را زیر سؤال نبرید و از آنها ایراد نگیرید؛ چون مشتری حرف شما را قبول نخواهد کرد و در واقع ضربه‌ای است که خودتان به کسب‌وکارتان وارد می‌کنید.

 

از القاب شگفت‌انگیز استفاده کنید

در علم روان‌شناسی ثابت شده است وقتی شما به افراد القاب مثبت نسبت می‌دهید (برای مثال باهوش بودن یا آدم خوبی بودن)، آنها تلاش می‌کنند به گونه‌ای رفتار ‌کنند که توصیف‌ شده‌اند و از آنها انتظار می‌رود.

 

 

مشتری و صفت‌های خوب

 

وقتی شما به مشتری صفت‌های خوب نسبت می‌دهید، در واقع مغز عاطفی او را درگیر می‌کنید. دقت کنید منظور من چاپلوسی و تملق نیست. یک ویژگی مثبت در مشتری پیدا و آن‌ را بیان کنید تا احساس خوبی داشته باشد و شما را دوست خود به حساب بیاورد. مثلا می‌توانید بگویید: «شما از بهترین مشتریان ما هستید یا باعث افتخار ماست که با شما معامله کنیم.»

 

 

با مشتری گفت‌وگو کنید و فقط خودتان حرف نزنید

اینکه شما به دقت به حرفهای مشتری گوش دهید حتی اگر حرفهای درستی نباشد بهترین حس را به مشتری انتقال می دهد . به یاد داشته باشید شما حرفه ای هستید پس خود به حرفهای مشتری گوش دهید و در صورت نکته بینی آن را یادداشت کنید و پس از پایان سخنان ایشان شروع به جواب یا هنر بازاریابی نمایید .

 

 

مشخص کردن اهداف قبل از تماس تلفنی

قبل از شروع تماس‌های تلفنی اهداف مکالمه را به‌طور مشخص در ذهن داشته باشید و در حالی‌که در مورد آنها صحبت می‌کنید نظر مشتری بالقوه را بپرسید و به او اجازه‌ی صحبت دهید. با این روش تماس تلفنی ادامه‌دار می‌شود و احتمال موفقیت شما برای متقاعد کردن مشتری بیشتر می‌شود.

 

برای مثال می‌توانید بگویید: «بسیار خوب… خوشحالم که امروز توانستیم با هم ارتباط برقرار کنیم. من می‌خواهم درباره‌ی فلان موضوع (یا کالا) صحبت کنم و خوشحال می‌شوم که نظر شما را هم بدانم و به پرسش‌های احتمالی‌تان پاسخ بدهم.»

 

 

در بخشهای بعد به ادامه این بحث می پردازیم

 

 

 

مطالب مطالب فروش در اپلیکیشن رایگان فروش موجود است

اپلیکیشن رایگان فروش تلفنی و حضوری

همین مطلب را در گوگل بیابید

مقالات بازاریابی و فروش

منبع: مجله ست سایت

 

 

 

 

 

بازاریابی و فروش تلفنی
5 (100%) از 3 رأی
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید