انواع تبلیغات چیست

انواع تبلیغات چیست

انواع تبلیغات چیست

انواع تبلیغات چیست – انتخاب نوع تبلیغات در این عصر که به نام عصر الکترونیک مطرح شده بسیار حائز اهمیت است .اینکه برای چه محصول و خدماتی چه راهکاری را برای دیده شدن انتخاب کنیم .خود یک بحث کارشناسی است. گاهی اوقات استفاده از روشهای کورکورانه و غیر کارشناسی بجز صرف هزینه هیچ خروجی درستی دربرنخواهد داشت و موجب شکست است. برای درک موضوع این مقاله را دنبال کنید

مقدمه:

تبلیغات، امر پیچیده ای است، زیرا تبلیغ کنندگان فراوان و متفاوتی می کوشند تا به گونه های متفاوتی به مخاطبان، دسترسی پیدا کنند. گونه های مختلف تبلیغات را از نظر می گذرانیم. جالب است بدانید تبلیغات از نظر علمی و عملی تعاریفی دارند که شاید اکثر افراد جامعه در انتخاب نوع تبلیغات مردد باشند. و دانستن این امر ممکن است به روش صحیح تبلیغات کارآمد کمک کند . در این مقاله سعی شده تعاریف رسمی تبلیغات بیان شود .در ادامه این مطلب همراه باشید….

 

تبلیغات نام تجاری (advertising Brand)

تبلیغات نام تجاری (advertising Brand)

 

رایجترین و قابل مشاهده ترین نوع تبلیغات، تبلیغات ملی مصرف کننده است. نام دیگر آن، تبلیغات نام تجاری است که بر توسعه هویت و تصویر بلندمدت یک نام تجاری تأکید دارد. این نوع تبلیغات می کوشد تا تصویری برجسته از نام تجاری یک محصول، ارائه و گسترش دهد.

 

 

 

برای دیده شدن کلیکی کنید

 

تبلیغات خرده فروشی (advertising Retail)

تبلیغات خرده فروشی (advertising Retail)

 

 

این نوع تبلیغات، بر معرفی فروشگاه یا مکانی متمرکز است که انواع محصولات را می توان از آنجا خرید یا خدمات معینی را ارایه میدهد. تبلیغات خرده فروشی، روی قیمت کالا، قابلیت دسترسی، مکان و ساعات کار فروشگاه تأکید دارد.

 

 

 

برای دیده شدن کلیکی کنید

تبلیغات سیاسی (advertising Political)

تبلیغات سیاسی (advertising Political)

سیاستمداران برای ترغیب مردم به رأی دادن به آنان، از تبلیغات سیاسی استفاده میکنند و این امر، بخش مهمی از فرایند فعالیتهای سیاسی در بسیاری از کشورها راتشکیل می دهد که اجازه تبلیغات انتخاباتی را به نامزدها می دهند. گرچه منبع مهمی برای ارتباط رأی دهندگان هستند، لیکن انتقادات زیادی به این نوع تبلیغات وارد میشود، زیرا اعتقاد بر این است که تبلیغات سیاسی، بیشتر بر محو شکل و ظاهر قضایاست و نه موضوعات و واقعیتها.

 

برای دیده شدن کلیکی کنید

 

تبلیغات کتاب راهنما(advertising Directory)

تبلیغات کتاب راهنما(advertising Directory)

 

نوع دیگری از تبلیغات که مردم برای پیدا کردن اطلاعات مربوط به خریدن کالاها یا استفاده از خدمات، به آن مراجعه میکنند، تبلیغات کتاب راهنماست. آشناترین شکل تبلیغات کتاب راهنما کتاب زرد pages Yellow است، گرچه شکلهای متفاوت دیگری هم دارد.

 

 

 

برای دیده شدن کلیکی کنید

تبلیغات پاسخ مستقیم (advertising response-Direct)

تبلیغات پاسخ مستقیم (advertising response-Direct)

 

تبلیغات از این نوع را میتوان با استفاده از هر رسانه تبلیغی انجام داد که پست مستقیم یکی از آنهاست، اما پیام با آنچه که در تبلیغات ملی یا خرده فروشی وجود دارد، متفاوت است. پیام در تبلیغات پاسخ مستقیم میکوشد تا خرید مستقیم را برانگیزد. در این حال، مصرف کننده میتواند با تلفن یا پست، پاسخ دهد تا محصول به طور مستقیم و از طریق پست یا روشهای دیگر به مصرف کننده تحویل شود.

 

برای دیده شدن کلیکی کنید

 

تبلیغات پیشه- به – پیشه(advertising business – to – Business)

تبلیغات پیشه- به – پیشه(advertising business – to – Business)

 

این نوع تبلیغات شامل پیامهایی است که به سوی خرده فروشان، عمده فروشان و توزیع کنندگان، همچنین خریداران صنعتی و افراد حرفه ای نظیر حقوق دانان و پزشکان هدایت میشوند. اکثر آگهی های مربوط به تبلیغات پیشه – به – پیشه در نشریات تخصصی، حرفه ای و تجاری چاپ میشوند. از این نوع تبلیغات، گاهی با عناوین تبلیغات شغل به شغل، تبلیغات شرکت به شرکت، تبلیغات کسب و کار به کسب و کار و تبلیغات تجارت به تجارت نیز یاد میشود.

 

 

 

برای دیده شدن کلیکی کنید

 

 

 

تبلیغات موسسه ای (advertising Institutional)

 تبلیغات موسسه ای (advertising Institutional)

پیامهای این نوع تبلیغات، متمرکز بر ایجاد هویت برای شرکت یا به دست آوردن افکار عمومی، هماهنگ با دیدگاه شرکت است.بهتر است با توجه به شعار گام برداریم و نتیجه بخش تر اینکه همکاران و رقبا را خوب بشناسیم.

 

 

 

تبلیغات خدمات عمومی (advertising services Public)

تبلیغات خدمات عمومی (advertising services Public)

 

این نوع تبلیغات (PSA) درصدد انتقال یک پیام به نفع یک آرمان نیک، نظیر پرهیز از تخریب محیط زیست، بدرفتاری نکردن با کودکان، حمایت از بیماران تالاسمی و امثال آن است. این آگهی ها معمولابه طور رایگان توسط افراد و مؤسسات حرفه ای در عرصه تبلیغات، ساخته می شوند و فضا و زمان رسانه ها نیز برای پخش آنها به صورت رایگان یا با تخفیف بالا تخصیص مییابد.

 

 

 

 

تبلیغات تعاملی(advertising Interactive)

تبلیغات تعاملی(advertising Interactive)

 

 

هر یک از مصرف کنندگانی که دسترسی به رایانه و اینترنت داشته باشند می توانند از تبلیغات تعاملی بهره مند شوند. آگهی ها از طریق صفحات وب و دیگر فنون و امکانات اینترنتی دریافت میشوند. در این حال، مصرف کننده میتواند به آگهی پاسخ دهد، آن را اصلاح کنند، گسترش دهند، یا به آن بی اعتنایی کنند.

 

 

 

 

همانطور که میبینیم، با انواع مختلفی از تبلیغات روبه روییم و تبلیغات، در واقع، صنعتی گسترده و برخوردار از تنوع بسیار است. همه انواع تبلیغات، نیاز به خلاقیت، پیامهای اصیل و تأثیرگذار و از لحاظ راهبردی معنیدار و برخوردار از جاذبه های لازم در اجرا دارد. گونه هایی از تبلیغات که معرفی شدند، بخش عمده ای از فعالیتهای تبلیغاتی را شامل میشوند، اما ممکن است بتوان انواع دیگری از تبلیغات را نیز بر این فهرست افزود.

 

انواع دیگر تبلیغات

 

برای دیده شدن کلیکی کنید

بخش بازاریابی و فروش مجله اینترنتی ست سایت

همین مطلب در گوگل

ویرایش : حسین اقلیمیا

 

اپلیکیشن بازاریابی فروش مذاکره تلفنی و حضوری

انواع تبلیغات چیست
5 (100%) از 3 رأی
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید